BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, January 3, 2017

2017 & My 2 Schooling Kids

Happy New Year everyone. Whatever your hopes & dreams for 2017, i hope the year serves you well. My 2016 was ok. No drama, just me being work from home mom a.k.a slaves to my kids. It is a tiring  & undervalued job but i do enjoy taking care of my kids full time. Memang la letih dan hidup kelam kelibut ikut kerenah anak, but at least i have more time for my kids untuk masak dan personally monitor their studies. Kalau melawak kata i nak kerja balik, menjerit2 diorang macam suruh terjun lombong. Hahahahaha.....

To get organize ofcourse la one has to own a planner kann.

For 2017 i want to be organize. You know la, stay at home with a baby i can't really track time, kejap je masa dah berlalu. So this year i want to be more organize. I want to slip some time for exercise (dekat rumah je) & reading. I also want to keep track of my expenses. Selalu sangat draw duit, sometime tak tahu mana peginya duit tu, padahal duduk rumah je. And finally i want to be a better muslim. Sejak ada baby i hardly had time to recites Quran, kekadang rasa bersalah sangat. Dulu almost every night akan baca. Bila ada baby selalau baca sekerat dah dengar Aidan nangis kena la stop, pastu tutup simpan terus. Kena gak curi time, dapat baca 2 pages pun jadila kan.


This year my 2 kids dah sekolah. Dania standard 1 and Adam standard 4. Sorang sekolah pagi, sorang petang. So my jadual starts early this year. No more bangun lewat (FYI, i am not a morning person). Ada orang suka time anak ke sekolah, ada orang suka time musim anak cuti skolah. For me, i prefer anak cuti sekolah pasal tak kalut sangat nak masak & siap kan diorang ke sekolah. Every house chores has to revolves around their schooling time. Sometime nak gi office pun kena tunggu anak balik sekolah or gi skolah dulu. So i prefer cuti sekolah.

Dania's first day schooling was okay. No tears, in fact she was excited. Already made some friends. I hope she likes school. Kita tengok pulak anak perempuan ni study lagu mana pulak. Anak laki tau dah, keja nak main je..relax & cool. Kalau bab study kena push macam kita yang nak exam.

Oh and i also want to update my blog more. Eh macam banyak je nak buat kan. Eksyen je lebey, in the end, apa pun tak settle. Hahahaha...


No comments:

Post a Comment